Prvi korak u otpočinjanju sopstvenog biznisa, u unošenju promena u postojeći biznis ili kompaniju, jeste razmišljanje o tome koja bi to mogla da bude vrsta biznisa, odnosno kako doći do dobre poslovne ideje. Kada se počne razmišljati o novim poslovima treba se podsetiti izreke "Kupac je uvek u pravu", i zato je najbolje odmah postaviti pitanje "Šta je to što ljudima zaista treba?".
Mogući razlozi za pokretanje sopstvenog posla:
- Niste zaposleni,
- Nezadovoljni ste s dosadašnjim poslom,
- Želite više zaraditi,
- To vam je izazov,
- Jedna ili više osoba vas je uspela uveriti u pokretanje zajedničkog posla.
Jeste li zaista spremni za pokretanje sopstvenog posla?
Imate li sve što je potrebno za uspeh u poduzetništvu: disciplinu da se usmerite prema najvažnijem cilju, poštovanje prioriteta u toku radnog dana, upornost u rešavanju problema, želju za celoživotnim učenjem i sticanjem novih znanja i veština.
Postavite sebi i pitanje imate li:
- 1. Resurse (materijalne, finansijske, ljudske, vreme, znanje),
- 2. Dovoljno tehnoloških znanja,
- 3. Proizvod i/ili uslugu,
- 4. Tržište (kupci, dobavljači, marketing),
- 5. Dovoljno informacija o konkurenciji,
- 6. Stručnu osobu za vođenje knjigovodstva.
Ako nemate osigurane gore navedene činjenice, ne pokrećite sopstveni posao!
Ne možete uspeti samo na osnovu vaše žarke želje, nego samo na osnovu znanja, veština i ponašanja koje će vam omogućiti da budete uspešniji od vaše konkurencije.